Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Zaświeciła sie żółta kontrolka oliwy.......?????

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    No mi się też zapaliła na żółto, ale zrobiłem chyba totalną głupotę...
    Byłem w trasie powrotnej ze Szczyrku, 2 dni temu. 100 kilometrów od Wawy. Sprawdziłem olej i miałem poziom poniżej zagięcia więc masakra. Ale, że nie znałem reguły że lepiej cokolwiek wlać niż nic zacząłem po drodze szukać stacji z moim olejem. Kontrolka po otwarciu klapy zgasła, a ja nie wiedząc że tak się dzieje zbagatelizowałem ostrzeżenie. Także zrobiłem 100 km na minimalnym stanie oleju i zastanawiam się teraz czy czegoś nie spieprzyłem. Od razu po powrocie zrobiłem dolewkę do środka wykropkowanego pola i nie czuję żeby coś było nie tak. Jak myślicie, pędzić do serwisu na diagnozę, czy nic się nie powinno dziać?
    Były:
    Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
    Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
    Jest:
    Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

    Komentarz


    • #27
      Lukas81, to jest o o2 nie o1

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez Lukas81
        Jak myślicie, pędzić do serwisu na diagnozę, czy nic się nie powinno dziać?
        Nic nie będzie się działo... Jak nie jeździłeś długo z poziomem poniżej minimum to spoko. Poziom min oleju jak sama nazwa wskazuje jest minimalnym ale DOPUSZCZALNYM.
        Poza tym producenci zawsze zostawiają jakis mały zapasik... Więc wyluzuj, dolej normalnie oleju i odpuść wizytowanie ASO
        Octavia II Ambiente 1,6 MPI (75kW/102KM) + LPG LandiRenzo Omegas
        Navi & CB on board ;-)

        Komentarz


        • #29
          djczas Ale z tego co się orientuję zasada zapalania się kontrolki oleju oraz konsekwencje jazdy na minimum oliwy są praktycznie takie same...
          Nie zauważyłem klazuli - "zakaz wypowiadania się i zadawania pytań dla posiadaczy O1".

          Póki co jestem na forum OCP, a nie O2CP :P

          Zamieszczone przez FocusPocus
          Więc wyluzuj, dolej normalnie oleju i odpuść wizytowanie ASO
          No chyba tak zrobię, bo narazie wszystko chodzi jak trza

          Aczkolwiek zgodnie z instrukcją to załamania górne i dolne wyznaczają dopuszczalną ilość oleju. Minimum jest od najniższego poziomu kropek do dolnego załamania bagnetu. A u mnie poziom był mniej więcej na dolnym załamaniu albo nawet z minimetr poniżej... Poobserwuję silnik i zobaczę...
          Były:
          Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
          Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
          Jest:
          Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez awizo
            Wczoraj pierwszy wiekszy mroz,lekko spanikowany zajechalem na stacje,kupilem literka shell Helix ultra 5W40 vw505.00(nic innego na stacji nie znalazlem do tdi).
            W domu sprawdzilem w instrukcji powinien byc vw507.00-czy to ma jakies znaczenie,czy teraz musze juz zmienic olej szybciej tj. po 15 tys
            W tej samej instrukcji (przynajmniej dla O1) jest zapis, że dopuszczalne jest zalanie na dolewkę oleju nie spełniającego tej normy - więc nie masz co sie stresować.

            Komentarz


            • #31
              Na bagnecie rzeczywiście ciężko dojrzeć dokładny poziom oleju, zwłaszcza wieczorem.
              Co do zapalenia żółtej kontrolki to też lekko spanikowałem i szybko zatrzymałem autko. Nos w instrukcję obsługi (wożę w schowku w bagażniku) i okazało się, że to ostrzeżenie przed minimalnym dopuszczalnym poziomem oleju, z którym jeszcze można jechać. Po otwarciu maski kontrolka gaśnie na następne 100 km. Olej oczywiście dolałem i jest OK. Najważniejsze, żeby nie dopuścić do zapalenia kontrolki w kolorze czerwonym - wtedy tylko STOP i albo laweta albo poszukiwanie oleju na najbliższej stacji paliw.
              Octavia Combi 2003 r. Ambiente 1.9 TDI 110 KM

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez Tomex
                Najważniejsze, żeby nie dopuścić do zapalenia kontrolki w kolorze czerwonym - wtedy tylko STOP
                I Twój post da mi dzisiaj spokojny sen

                Czekałem, aż ktoś tak napisze - dzięki :szeroki_usmiech
                Były:
                Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
                Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
                Jest:
                Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

                Komentarz


                • #33
                  od pierwszego postu .........przyjechałem z delegacji wsiadłem do niuni zeby ją troche przegonić - i jak w książce po 100 km znowu sie zapaliła żółta kontrolka oliwy ...... (a na bagnecie połowa...) - a może jest coś takiego jak elektoniczna kalibracja przez VAG??? słyszał ktoś coś o tym?

                  Komentarz


                  • #34
                    gruto, zapytaj się w ASO czy to normalne albo jak masz gwarancję niech ci to zrobią. Bo to dziwne bardzo, że przy połowie oleju na bagnecie zapala się kontrolka... Może czujnik jest uwalony i za wcześnie reaguje? Należałoby go wymienić i wtedy będzie wiadomo czy to on robie takie zamieszanie czy coś innego...

                    Pozdrawiam,
                    OII Elegance 2.0 TDI

                    Komentarz


                    • #35
                      sontario, uwierz mi ! tak jestem uczulony na nasze ASO ----że jak nie muszeę tam jechać i kopiać przy niuni to jestem szczesliwy.....
                      Na samą myśl jak mam jechać do nich zmieniać nawet głupią oliwę to mi sierść staje ......

                      Komentarz


                      • #36
                        gruto, wiesz co? myślę, że to kwestia zaufania do ASO, którego ty nie masz... ja jestem taki sam jak ty, jak mam powierzyć niunię niezaufanemu mechanikowi to choruję. Ale jest w Łodzi takie jedno ASO, do którego nie mam zastrzeżeń. Nie zawiedli mnie nigdy i spokojnie zostawiam u nich swoją ślicznotkę ;-) To ASO to Bednarek na Szczecińskiej. Musisz zmienić ASO, wypracować sobie dobre stosunki z innym serwisem i będzie good :-)
                        OII Elegance 2.0 TDI

                        Komentarz


                        • #37
                          sontario, do Łodzi nie pojade ale jade do TYCH podobno je chwalą a tak poza tym to chodzi mi o syf ktory zostawiają pod maską . Umiesz sobie wyobrazić ze jak zmieniali olej to jakiś cep nie podłożył miski pod filtr oleju i zachlapał mi pół silnika olejem i przelali mi olej nad max o 300 ml - jak ja z nimi wtedy JECHAŁEM !!!!!!!!!!!!! :diabelski_usmiech :twisted: :evil:
                          PS
                          powiedzieli zebym przez 300 km jezdził powoli to przepale tą nadwyżkę - jak to powiedział ten szef serwisu to myślałem że mnie rozwali...... ręce mi opadły i z nim juz nie dyskutowałem ......
                          I stad sie bierze choroba jak mam jechać do ASO.....

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez gruto
                            od pierwszego postu .........przyjechałem z delegacji wsiadłem do niuni zeby ją troche przegonić - i jak w książce po 100 km znowu sie zapaliła żółta kontrolka oliwy ...... (a na bagnecie połowa...) - a może jest coś takiego jak elektoniczna kalibracja przez VAG??? słyszał ktoś coś o tym?
                            Nie słyszałem o żadnej "elektronicznej kalibracji" czujnika poziomu oleju, tego rodzaju kalibracja jest przy czujniku ciśnienia w ogumieniu.
                            Miałem przez pewien czas tego rodzaju problem, ale ustąpił tuż przed przeglądem okresowym, jak to życiu bywa )) W VAG'u były jedynie kody usterki, nic więcej ASO nie znalazło. Ponieważ kończyła mi się gwarancja to stanęło na tym że jeżeli w ciągu następnych 6-ciu miesięcy problem wystąpi ponownie, to dopiero wtedy wymienią mi czujnik jeszcze w ramach gwarancji.
                            Jarecki
                            Octavia II, 2.0 TDI, Elegance

                            Komentarz


                            • #39
                              Dzisiaj pan mi powiedział z ASO ze z czujnikiem jest wszystko ok, tylko przy przebiegu zbliżającym sie do wymiany oleju tj. 15000 kkm a od gdzieś przed 14000kkm komputer zapala ją sam aby uzytkownik sprawdził poziom oleju gdyż silniki te słyną z tego ze polykają olej - i juz jest problem bo ja mam ustawiony longlive ...... co wy na to ? była by to prawda co on mowi ?? -- z tym pytaniem zwracam sie do kolegów ktorzy potrafią obsługiwać VAG

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez gruto
                                Dzisiaj pan mi powiedział z ASO ze z czujnikiem jest wszystko ok, tylko przy przebiegu zbliżającym sie do wymiany oleju tj. 15000 kkm a od gdzieś przed 14000kkm komputer zapala ją sam aby uzytkownik sprawdził poziom oleju gdyż silniki te słyną z tego ze polykają olej - i juz jest problem bo ja mam ustawiony longlive ...... co wy na to ? była by to prawda co on mowi ?? -- z tym pytaniem zwracam sie do kolegów ktorzy potrafią obsługiwać VAG
                                pan z ASO głupoty opowiada, zapala się gdy jest niski poziom oleju i tyle
                                Golf V GTI

                                Komentarz


                                • #41
                                  krz_p, ja wiem na bagnecie mam połowe . :roll:

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    gruto, połowę pomiędzy przegięciami, czy połowę części chropowatej?. Połowa części chropowatej będzie około 1/3 pomiędzy gięciami i wtedy może, a nawet powinna zaświecić się pomarańczowa kontrolka od oleju. Tak chyba było u mnie przy przebiegu 9700km. Proponuje Co dolać oleju do stanu końca części chropowatej i sprawdzaj zawsze w tych samych warunkach poziom.
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      AdamB, o ile dobrze pamiętam połowa miedzy zgieciami....

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        gruto, Jak masz jeszcze olej na dolewki to dolej do max. i problem z głowy będziesz miał do przeglądu. Ważne to jest czy świeci kontrolka przy połowie czy przy 1/3 stanu? Wg mnie nie - po prostu dolej oleju jak napisałem wcześniej.
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          AdamB, hmm.. mimo to jest to ciekawe .... olej zajduje sie w czesci chropowatej i w sumie nie powinno sie dolewać oleju ..... wg. mnie połowa między zgięciami to 2/3 części chropowatej - co ty na to ?( już nie pamiętam za dobrze...)

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            gruto, widzę że nie masz się do czego przyczepić do swojej OII, to czepiasz się stanu oleju. Dolej setkę oleju i będziesz miał spokój i problem z głowy.
                                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              AdamB, trzy dni temu dolałem setkę i nic :P

                                              [ Dodano: Sro 23 Sty, 08 16:30 ]
                                              a poza tym walić to jutro jade do aso tychy to mi powiedzą..... ale nie wiem co

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Hmm
                                                Dolej na max, a jak nie pomoże to uderz na pw do Bartka_2012 (jest ze śląska) - podłączy i sprawdzi co jest.
                                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  AdamB, oki podziękował

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Czy te madre czujniki nie sprawdzaja tez jakosci oleju??

                                                    Jedziesz na przeglad po 15kkm czy masz juz wiecej :roll:
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X